Emile Boulard is a props man in a Paris movie studio. He has a wife, Suzanne. Or to be more accurate, let's say he HAD a wife since she left him fifteen years before, allegedly ... to go buy a post stamp. But now that their daughter Martine , who lives with her, is old enough to marry, she resurfaces. She confesses that, in order to explain his absence, she has told Martine her father was a great explorer and lion hunter in Africa. Not to disappoint his daughter, Emile accepts to pose as the adventurer he is supposed to be. At the same time he will help Daniel, Martine's bashful fiancé, not to become a henpecked husband like him.