Sganarelle is womanizer Don Juan's servant. After eventful adventures ,Sganarelle is mistaken for his master and becomes the toast of Toledo town -at least as far as women are concerned, the men are not really overjoyed. A succession of duels, mistaken identities and a nasty governor lead the new seducer to the stake. But women's lib before its time, all the ladies rebel against the cruel governor ("in love, we were all created equal, there are neither nobles nor commoners")...