They were called fahavalo – enemies - because they rebelled in 1947 against French colonial authorities in Madagascar. Today, filmmaker Marie-Clémence Andriamonta-Paes takes us where the events took place, on a journey to meet the last witnesses. They tell us about their fight for independence and their long months of resistance in the jungle, armed only with spears and talismans.