'Hitler's Itinerary' consists of two episodes : The Rise of a Criminal and The Warlord. These films trace the dictator's journey from birth to the end of his life. Harald Sandner is passionate about history. After twenty years of research, he has compiled the most comprehensive chronology of Adolf Hitler's places of residence and travels. From childhood to the end of his life, he has carefully recorded every move the dictator made, almost hour by hour. Where was he? Where did he sleep? Where did he wage war from? Which places witnessed his greatest decisions?
Against the backdrop of a biographical history of the dictator, the director followed Sandner's research from one place to another, reconstructing every hour of the Führer's life, filming the historian's unique and exclusive discoveries.