Alois Brunner, a member of the Nazi party and SS officer, is particularly well known in France for having run the Drancy camp in the most brutal and perverse manner, from where he sent more than 20,000 Jews, a third of those arrested in our country, to the death camps, sometimes with the complicity of the French authorities.