The film Le Grand Bleu (The Big Blue) propelled French deep-sea diver Jacques Mayol into world stardom, inspired by Mayol’s daring feat of diving 100m in one breath and his profound affinity with the sea. Dolphin Man takes us on a journey across Mayol’s life where we travels from Japan to Miami and from Marseille to the islands of Caicos, Kalymnos and Elba. Places of extreme beauty who impacted Mayol, showing us a man who risked his life for fame, to his transformation into a messenger, who reached the limits of the human body and mind, not just to break records but hoping to discover the deeper affinity between human beings and the sea.