When a father (Johnny Hallyday) gets out of prison, he comes home to his wife (Fanny Ardant) and two teen-age kids to pick up where he left off. That is to say, he intends to raise his kids right and continue burglarizing his way into the easy life. He joins up again with his old partner Faucon (Guy Marchand), but early on Papa's wily son cons him into making him a partner too. The years go by, and just when the family seems poised for the big time, an obstacle pops up from a totally unexpected sector.