Claude Massoulier is murdered while hunting at the same place as Julien Vercel (Jean-Louis Trintignant), an estate agent who knew him and whose fingerprints are found on Massoulier's car. As the police discover that Marie-Christine Vercel (Caroline Sihol), Julien's wife, was Massoulier's mistress, Julien is the prime suspect. But his secretary, Barbara Becker (Fanny Ardant), while not quite convinced he is innocent, defends him and leads her private investigations.
If you terrifically admire the work of a particular director, as I admire the films of Francois Truffaut, who has made more certifiable classics than any other French director of his generation, with the exception of Jean-Luc Godard, you tend to feel he's obliged always to equal if not to top himself. That's not being reasonable or fair, but it explains the special disappointment when a new work doesn't measure up to expectations.
Barbara Becker, played by the dark-haired, full-lipped, ravishingly beautiful Fanny Ardant, the star of Mr. Truffaut's ''Woman Next Door,'' is the wise, sarcastic, self-assured secretary to Julien Vercel (Jean- Louis Trintignant), a real-estate broker in a small town in the south of France. When, in the course of several hours, Julien's wife's lover is found murdered and then his wife, Julien becomes the chief suspect.