Josette Roudaire and Jean-Marie Birbès were workers who have been contaminated by asbestos. Paul François, a farmer, was poisoned by Lasso, a Monsanto pesticide. Henri Pézerat, a researcher at the CNRS, marked their lives by helping them fight so that industrial crimes don't go unpunished... Has there been a judicial ruling about those responsible for the huge lie about asbestos? What judgement will be handed down about those responsible for the forthcoming disaster created by pesticides?