1891. Gauguin has exiled himself to Tahiti. He wants to rediscover his painting, as a free, wild man, far from the moral, political, and aesthetic codes of civilized Europe. He goes ever deeping into the jungle, coping with solitude, poverty, and sickness. Here he'll encounter Tehura, who will become his wife, and the subject of his greatest paintings.