Dany, the Arnault family’s teenage son, has disappeared. The case is assigned to François Visconti, a world-weary and disillusioned detective. He sets out to find the missing teenager while he is reluctant to take care of his own son, Denis, 16, who seems to be mixed up in drug trafficking. When Mr. Bellaile, Dany’s French tutor, learns about his former student’s disappearance, he offers his services to the detective. He is very interested in the investigation. Too interested, perhaps...
Zonca has made a chaotic but gripping film, dominated by the larger-than-life performance of Vincent Cassel.
Vincent Cassel resembles a Columbo oozing malaise and a lack of love. A great cast for a film about an unhealthy, pathological need for love.