Down the Deep, Dark Web questions the excesses of our societies under surveillance. Following in the footsteps of a journalist born in 1984, this film overturns everything that you thought you knew about the internet and its dangers. Given the task of writing an article about the Darknet, Yuval Orr dives headfirst into the depths of this other network. During this journey, which takes us to Tel Aviv, Prague, and Berlin, he encounters various experts and a group of self-proclaimed and clandestine cypto-anarchist-fighters for the right to private life.