On Europe's borders, determined men and women fight to climb over the barriers that the EU sets against them. Their only weapon is the force of their dreams and their vitality and with it they confront a covert violence, thus making decisions about their lives, against all odds. Another gaze, intimate, sensitive, and cinematographic, on this reality.