On a prehistoric looking beach, between pebbles and seaweed, a small bronze statuette appears. It could have been there forever, as if stranded from a distant land. With it, we go to meet its creator: the sculptor Jean-Yves Gosti. Between Paris and Bordeaux, Le Havre, Brittany, and his studio in Pantin, we accompany the man who chooses his stones from granite quarries and metal from industrial scrap yards.