During a twenty-year-long career bearing the stamp of independence and boldness, Dominique A has remained one of the most innovative artists working in the field of French pop music. From the minimalist and cobbled together lyricism of his first album La Fossette (1992) to the unanimous success of Vers les lueurs (2012), his career can be understood as a series of courageous challenges.
By exploring in his company the places of an intimate geography, Dominique A speaks about darkness while always searching for the light.