Haïm Lipsky is ninety-one years old. He was a violinist in the Lodz ghetto and then in Auschwitz. After the war, he left for Israel where he became an electrician. Today, he lives in Paris with his daughter. He only speaks Yiddish and Hebrew and is beginning to lose his memory.