The heart has its reasons of which reason knows nothing goes the popular expression. But can love push a man, who has until now lived a quiet life, to commit a crime? And what if the object of this love was not a person but a painting? Bruno, a bland inspector, must take over an investigation that has stalled by appraising the confession of a most strange thief, who came off his own volition to the police station to accuse himself of the theft of a painting that had disappeared some years earlier. The interrogation takes an unexpected turn.