Teva, mad about cinema, has had to leave for France to achieve his aims. This choice leaves him with the impression that he's abandoned his native land. He returns to Tahiti during a festival. Teva is totally overwhelmed by his reunions with family and friends and by the developments the audiovisual landscape has undergone. He must once again face the decision he made ten years earlier: should he stay or should he go? Did he make the right choice back then?