It is on May 20, 1952 that Albert Roger Mooh Miller, famously known as Roger Milla, was born in Yaoundé. We are going to interview those that saw him being born to collect various testimonies on his youth. Milla towards football, we are analyzing the impact of his father's role (railroad worker) in his course. We are going to his village in Japoma to trace the footballer's ancestral links.