"I fell in love with glass, just a passion, you see? And I've simply continued since then." Heart of Glass is a journey. A journey through several countries in search of a story, the story of an exceptionally talented young glassblower: Jeremy Maxwell Wintrebert. Jeremy speaks to us of his history, his painful past, the tragedies that knocked him for six, then his rebirth, his redemption. He speaks to us of this work that transformed him into an artist. From the day that he first encountered glass, the molten material has allowed him to find a way to express his anger, transcend his sadness, and channel his rage in order to transform these emotions into objects that endeavor to bring a little bit of beauty to the world. He has burnt his demons in the oven of this passion.