In the 1970s, the migration office for the French overseas departments and territories promised to assist with the social integration in France of French migrants. Jimmy Larivière, who had come to Paris to start a new life, struggles to find his place in society. His encounter with three young West Indian men will lead him into a series of sensational burglaries.