Since Constance was fired, her financial position has become untenable. When she learns that the real estate agency in her hometown, where she began her career, is recruiting, Constance drops everything in Paris to return to her old turf. She is convinced she'll get the job, but Audrey, a twenty-year-old, is selected instead. From this moment on, Constance is single-mindedly obsessed about annihilating Audrey and getting her old job back.
We are swept along, joyfully and terror-stricken, particularly as the twisted plot holds back some gripping surprises for the end. A delight.
Marina Foïs is astounding. Enhanced by a solid cast, her presence, in turn playful and icy, almost burlesque at times, gives this well-paced film its unpredictable cracks.
Fautless, an accomplished debut feature, follows in the tradition of Chabrol. It is a story of a character who is harsh, implacable, funny, and disturbing all at once, performed by an impressive actress who embues the character with an almost metaphysical force.