Tribute to Nomoura Kosabouro a young japanese samouraï came to Europe in 1870 (Meiji era) and student in lycée Louis le Grand in Paris where he improved military art. He fell ill and was treated in Amélie les bains, where he died in june 1876. He is buried in the cemetery of Amélie.