They go from town to town, a big top on their backs, their show over their shoulder.
They bring dreams and disorder to our lives. They are ogres, giants. They've devored the theater and miles and miles of road.
Of course, reasonable, uptight, proper, sedentary folk, fans of congealed cinema, and users of red velvet draped theaters will find these ogres too exuberant, too Rabelaisian, too Felliniesque, too noisy, too generous, too over the top. But we pity those poor souls. They are already dead, and Léa Fehner is well and truly alive. A round of applause!
Les Ogres is a permanent challenge, a delightful surprise in the French cinema landscape.
Their way of overcoming pain, of thumbing their noses at death by plunging into excess and music cannot fail to move audiences.
A little bit Renoir, a little bit Pialat, a little bit Cassavetes, a little bit Kechiche, a little bit Fellini, and, above all, very much Fehner.
Writer-director Lea Fehner ably corrals a hectic picaresque immersion in the life of a melodramatic theater troupe.