When his twin brother dies, 50-year-old Willy leaves his parents' home for the first time and moves to a neighboring village. "To Caudebec I shall go. An apartment I will find. Buddies I will have. And to hell with you all!" Maladjusted, Willy sets out to find his place in a world that he doesn't know.
There is something here that reaches beyond Willy, a fundamental enthusiasm and an exemplary way of behaving. This film is nothing short of an ode to freedom.