In the 1960s, the monotonous life of the inhabitants of a southern village are upset by an unexpected news. Colorful characters – a clumsy mayor, nostalgic railroader, impertinent priest, rigid shopkeeper, and lucid shepherd – are the instigators of a theater of the absurd that involves all the village inhabitants. This masquerade is seen through the eyes of Sophie, a young teenager, who despite her youth proves to be the only wise voice in the village.