One summer day in 1890. the photographer Felix Arnaudin settles down in the heart of a hamlet from the Landes to photograph the inhabitants. Among them: Émile. He lives alone with his three children. His cow has just fallen ill. At night, in the corner by the fire, Émile tells his story to the photographer: his wife was a fairy. She disappeared. Around the hamlet, the forest shelters a strange presence. Until dawn, Émile does not sleep.