Thierry, the lighthouse keeper, looks sadly at the jellyfishes which pass by waving behind windows. In his empty room, Lucie contemplates the engraving of a distant beach, then falls asleep. Thierry loses his sleep. Both are going to meet on the beach of their dreams.