In 1941, on the Balearic Islands, five pro-Franco soldiers are in search of communists. During their wandering, they notice that the Mediterranean Sea moves back. They pursue their route towards the unlimitedness left by the water and find themselves in a desert. The night falls and, the next day, the sun does not rise. They pursue their route in the darkness.