The children depicted in this film live in the four corners of the globe and all share the same desire to learn. They've understood that only education will allow them to improve their lives, and it's for this reason that, each day, they set out on highly risky journeys, through extraordinary landscapes, on their quest for knowledge.
13-year-old Samuel lives in India. The two and half miles he must traverse each day are a challenge because his legs are paralyzed. His two younger brothers push his makeshift wheelchair for more than an hour in order to get to school.