Here we are in the surgery of Doctor Moussa Maman. The room is rudimentary, a narrow space, some chairs, ta table to lie on. For the characters, Doctor Maman, his assistant, and some sick patients who pass through, without forgetting the heler. Allied to the healer, and healer at his turn, the doctor passes without batting an eyelid from a European medicine to ancestral magic recipes. He diagnoses a malignant fever with the same science as the evil of love blocked in the throat. Physicist doubled by a psychoanalyst, he makes the fever fall.