In the style of a personal diary, I rediscover through my childhood memories and my wanderings of an adult, the nature of these people whom we collectively called Algerian soldiers. It is a journey. An internal journey in black and white. A dive in the traditional world of people repatriated in the land of Camargue. A quest for identity.