On Friday, May 24th, 1996, in the hamlet of Gremey, in Haute-Savoie, the house in which I grew has just been sold by auction. I was twenty at that time, it was necessary to leave this house. I ran away, far, somewhere else, whereas my parents remained there to struggle along in this small hamlet of low mountain range. After twelve years of sparse relations, where we hardly see each other any more, how to return?