Maltournée in Saint-Denis is a space abandoned since the construction of the roads which enclose it today. Under a visible disgrace, this place shows itself to me as a clearing which grants the place at random, which offers the time to look, to think and to converse. This place without destination, approachable without distinction, allows a creative socialization. The passers-by occasional as the the regular's drew me the map of Maltournée.