Every year, the city hall of Paris organizes the ball of July 13th at the place de la Bastille. Placed under the symbol of a party with a social link, this big ball is most of all a popular gathering around a square rich in history. Every year the ball gathers between 50 000 and 80 000 people. This year, it is placed under the sign of diversity and dialogue of cultures through African music.