Coexistence of two peroplesons in the same story as time and space separate them. A woman evokes her souvenirs of family and the crossings from generation to generation, from east to west and from north to south the Mediterranean region. This story transports us in commemorative sites, crossed this time by a teenager unconscious of past. In this confrontation of a story recomposed by its fragments and a story to become there, the sea, between these two fates, separates and gathers.