Two cyclists, a man and a woman of Creole origin, enthusiasts of cycle hikes and history, make their Tour de France 2011, following the route of The Road of Abolitions, road of abolition of slavery and human rights. This route tells chronologically, in five stages, half a century of fighting against the slavery led by some simple French people who made this crime against humanity stop (1788 - 1848).