Édouard Mouradian, a retired man of Armenian descent, cuts himself while do odd jobs in his garage. As he is taking anticoagulants, he bleeds profusely, but he must go and buy the one screw he lacks for the final touches to his task. It's a laborious trip, during which he is assailed by past humiliations that he's never really come to terms with and that lead him into a world of imaginary revenge.