From September 21 through October 23, 2009 the "Clearstream" trial took place at the Paris law courts. A plot full of suspense and an exceptional cast combine in this political thriller that opposed Nicholas Sarkozy and Dominique de Villepin, a French president in power and a former Prime Minister. Scheming, political maneuvering, slanderous accusations, theft, forgery and use of forged documents, with for weapon, falsified listings - falsified with the aim of killing... politically speaking.