As the Three Musketeers, they are four. There is Joseph, André, Jo and Miriame. They are about sixty. They are young retired people. They live in the region of Marseille. Some are members of my family, even if I frequent them little: elder brother and first cousin. Finally, Pierre, person in charge of the office of the Restaurants du Cœur of Istres, completes this group of adults in the borders of an active life which marries the fluctuations in the economic and industrial activity of the region from Marseille during the last forty years. Consumers or volunteers, these seniors draw, in hollow, a state of the French society. This project is finally the portrait of a generation, a defined social environment, and the exploration of a society which ages.