For the candidates for the initiatory progress, the journey in India was always a mythical destination. Is it in this perspective on heroic quest which Maryse Noiseux, Canadian, decides in 1980 to leave in India? The story of its life, that it chose to tell us here, holds more epic than the travel story. Today, at the age of fifty, dancer of Kathakali and manager of a center of education in Kérala, she proposes that we accompagne him in a journey which will go back in time to make us discover this road of life which led her to the heart of the sacred spère of masters of Kathakali.