Gilles Ponthieux lives in Tréguier, in Côtes-d'Armor, where he practises sports of stamina. At the end of 2007, his friend Yvon Le Corre speaks to him about the solo transatlantic race Bouvet Rames Guyane. He finds himself fastly surrounded by a group of motivated individuals, from many horizons and with many skills. All the team, pushed by the energy of Gilles, work so that the crazy dream of a man becomes reality.