Éric Voegelin, Breton composer, goes to Belarus to record his last musical creation, a symphonic tale, entitled, The Small hunchbacked Horse. He finds inspiration in this country, difficult to access and often qualified as the last dictatorship of Europe, but with infinite artistic wealth. It is all that the paradox of the creation there. Beyond the language and cultural barriers, a work is born.