Seoul, 1975. Jinhee is nine years old. Her father puts her in an orphanage run by Catholic nuns. So begins the ordeal of separation and the long wait for a new family. As the seasons pass, other children are adopted and leave the orphanage, allowing a glimpse of a dream appear while breaking apart friendships that have barely begun. Jinhee resists, because she knows that the promise of an entirely new life will seperate her forever from those that she loves.