The Ji family lives in the depths of the province of Shaanxi, in the South of Internal Mongolia. While his wife cultivates, Naiyi Ji exercises a difficult profession, doctor. Very sought, he does not count any more the hours which he spends at the bedside of his patients. More than to look and to cure, he completely dedicates himself to relieve, to accompany farmers' suffering who have no means to go to the hospital in the distant city.