Thong Zhanhai, a local farmer of the village of Xihaigu, in the northwest of China, hopes that his children will leave one day their home town to find a better life somewhere else. The region where they live is indeed a merciless environment, condemning its inhabitants to be among the poorest of China. Every year, in the season of the wheat harvest, he leaves his family to look for work, it is his only solution to be able to pay the education of his children.