Tonia, a transsexual veteran of a transvestite cabaret in Lisbon, watches the world around her collapse: her star status is challenged by the competition of younger artists.
Urged by her young boyfriend Rosario to assume a female identity and to undergo a sex-change operation, Tonia struggles with her most heartfelt religious convictions.