Following the migration of the Monarch butterfly, fleeing the North American’s cold to spend Winter in the pleasant mountains of Michoacán in Mexico, this is a wandering film through lake Walden’s frozen banks in Concord, New England, town where Henry David Thoreau and Nathaniel Hawthorne look at each other in silence, under the snow in Sleepy Hollow Cemetery.