King Gylfi’s deluding is the first chapter of The Prose Edda, one of the first Icelandic texts (13th century) and probably the most exhaustive medieval source of our knowledge of Norse legends. The Gods tell the story of the creation myth while they perpetually trick the king with a cunning set of visual illusions. Lara is ten years’ old, this is her first reading of the Edda. She discovers the Norse universe at the same time as the camera discovers Iceland today.