Alexandre is fifteen and lives alone with his violent father. Beatings and blows are a staple of Alex's daily life and push the teenager to rebel against everything. To escape this relentless pattern, Alex takes refuge in rowing, his favorite sport, and has just one obsession: to win, alone and at any cost, the Belgian championship. His trainer, Sergi, and Murielle, the teenager with whom he's in love, will allow Alex to rediscover the human values that he'd lost.